Roparun 2004 “Alles op z’n Kop” 1e lustrum geslaagd !!!!
Emotionele taferelen op de coolsingel, Bij de finish.
Ontlading van vermoeidheid, en grote vreugde.
De Expeditie zit er op, en we hebben het niet voor niets gekregen.
“Het grote doel” kan rekenen op een groot bedrag aan euro’s > 28000 euro??
Roparun op z’n kop brengt andere elementen dan voorafgaande jaren,
waarbij 10 minuten haringvlietbrug open, in het niets valt.
Een fantastisch resultaat van beide ploegen,
Met 15,7 net onder, en met 13,1 net boven de prognose.
Een 10e plaats voor team:31, en een 69e plaats voor team:32 mag er zijn.
Team:32, gestart za. Om 23.12u, met 2 nachten,
en een zondag met regen achter de hielen en de wielen,
heeft met weinig luxe, maar met een geweldige positieve instelling
de klus geklaard.
Chauffeurs, kaartlezers, catering en fietsers hebben een prestatie neergezet,
waar onze lopers en loopsters zich aan op konden trekken.
De teamcaptain werkte daarbij nog wel eens tegen, door de alternatieve route,
naar de ploegwissels regelmatig te verlengen.
Team:31, gestart zo. Om 06.40u met vooraf nachtrust in het hotel.
Startte tussen de favorieten, en draaide tot St. Ghislain op schema,
Echter de omleiding daar gaf aanzienlijke stagnatie.
Bereiken ploegwissels en catering kwamen daarbij in het gedrang.
Echter flexibel reageren met vereende krachten,
bracht ook hier een geweldige groepsprestatie,
die het coolsingel gevoel bij allen losmaakte.
Met 2 invallers (Chris R. ipv Gerard S / en Anton v H ipv Chris vd V),
blijkt dat wij in de breedte enorm gegroeid zijn.
Een klein jaar geleden, in een kleine commissie het plan opgezet,
Om bij het 1e lustrum met 2 ploegen te starten.
Een ploeg voor het klassement, en een ploeg naar vermogen.
Persoonlijk had ik na de run van 2003 nog steeds een lopersinstinct,
zodat ik tijdens een training Hans de L. op de Hedelse Brug tegenkwam,
en hem vroeg eens na te denken over de taak van teamcaptain voor 2004.
Bijn de 1/8 triathlon van Zaltbommel kreeg ik Hans zover,
om eens te komen kijken naar de verrichtingen van onze leden.
Hans keek er tegenop, maar een bespreking met good-old Jan Ooijen,
waarbij ik tgv een blessure aanbood om de klus met z’n tweeen aan te pakken, slaagde.
(met ervaring uit de 1e run kreeg Hans het volste vertrouwen.)
Vanaf september is maandelijks vergaderd, in een strakke structuur,
waarbij zelfstandige commissies met eigen verantwoording zijn opgezet.
Het draaiboek van 2003 diende als basis, om tot een goede opzet te komen.
Sportief gezien, draaiden de trainingen olv Peter Aben met een regelmatige
opkomst van boven de 20 atleten op een hoog niveau, (denk aan de Duinen)
met uitgekiende schema’s en persoonlijke intensiteiten
Nieuwe atleten werden probleemloos ingestroomd.
Met diverse wedstrijden bleef het succes niet uit.
Dijkenloop (denDungen), Ekiden Vught(3ploegen), 8 van Driel, en
10 van Engelen, en rondje Bommelerwaard met verrassingselement.
Naarmate het pinksterweekend dichterbij kwam, en de organisatie
vast kwam te staan, met opgave van gem. snelheid en starttijd, alsmede start en finishprocedures, kon ons draaiboek vastgesteld worden.
Tot in de laatste week was er druk overleg in de commissies waarbij,
met name vervoer en catering veel werk te verzetten hadden.
Een geweldige geste van de fam. vd Westen, door het beschikbaar stellen van een hal,
en alle faciliteiten van koffie tot wasplaats, hebben we met beide handen aangegrepen.
Door blessures van Jan vd Wielen, Chris vd Velden en Gerard Schut, kwamen
er diverse mutaties in de ploegen.
Bij de medische verzorging ontviel ons zelfs Marten Ydema, terwijl Daan Markusse met gekneusde ribben, en Irene Knoops om medische redenen moesten afhaken.
Ad Maas (masseur) en Herman v Vliet (fiester) konden we ter elfder uren nog binnenhalen.
De touringcar bleef ons tot de laatste week bezighouden,
Donderdag voor de Run konden we Touringcar met extra chauffeuse verwelkomen.
In de persoon van Hennie v Hooft en Adrie Piels,
kon ook het 15 pers.busje met de vereiste papieren bereden worden.
Vrijdag werden voertuigen ingericht, bestickerd en fietsen geinstalleerd,
Zodat ieder nog van een goede nachtrust kon genieten.
Zaterdagochtend werden alle versspullen uit de koelcel bij Tommie (waarvoor dank)
per vrachtauto naar Dussen vervoerd, en verdeeld over de voertuigen.
Klokslag 11.00 uur begon het uitzwaaien, en begreep ieder dat het nu echt menens werd.
Na een plasspauze bereikte we royaal voor 17.00u,
Waar inmiddels de 1e ploegen waren vertrokken.
De pastamaaltijd gaf een flinke wachtrij voor de grote tent,
waar Willie Wortel (henk vd K) de 2e oven weer aan de praat kreeg.
Met het vallen van de avond bleef team:32 alleen op het startpark,
er werden over en weer handen geschud, en succes toegewenst.
Team:32 met als opdracht 13km/h
Voor de start strakke gezichten, en enkele die een persoonlijk woordje nodig hadden
om tot ontspanning te komen.
De teamcaptain, geeft de laatste instructies, en onderstreept nog eens het motto:
“We gaan deze tocht beleven” en geniet ervan. (loop zeker in het begin op gevoel)
Een half uur voor de start 10.45u melden, het moment dat plots nog gesleuteld moet
worden aan de fietsenrekken.
Busje:1 vertrekt naar het 2km.punt, en de overigen verzamelen zich bij de start,
het is donker en de spanning stijgt, 10.55u een telefoontje van busje:1 dat een van de fietsers niet aan boord is, (snel het hoofdbusje ingezet en keurig op tijd loopt alles weer)
Midden in de nacht bij de 1e ploegwissel, komen de lopers/fietsers via een afdaling aan,
We roepen de voorfietser een halt toe, en even daarna is de 1e wissel een feit. (5min onder)
Compiegne wordt moeiteloos bereikt (de verzorging bij de brandweer was als vanouds)
Na even een foutje (op de route) verloopt de wissel enigszins nerveus, en plots staan we met
een fiets teveel, snel een achtervolging van Chiel (wat een sprint) en het loopt weer.
Vele wegen leiden naar de verzorgingsplaats in Guiscard, met lichte vertraging, (dankje Ad)
worden we ontvangen inde luxe sporthal. (met onze nederlands sprekende gastheer)
Inmiddels plenst de regen uit de lucht, en royaal voor 12.00u kunnen de kinderen van Hans een klestnatte pa aanmoedigen bij de PW voor de brug in Bellenglise. (10min. onder)
Festiviteiten in Solesmes (kermis/wielerkoers) maken het hectisch in het knusse plaatsje.
De brandweerpost wordt omgebouwd door ons, stoelen worden aangesjouwd, en niets is teveel voor deze spuitgasten. (volgend jaar zeker terug)
Via veel gedraai in het centrum van Valliciennes, (welke afslag was het nu Adje) en een
omleiding in St Ghislain (B) komen we met vertraging aan bij de brandweer.
Omdat verzorging noodzakelijk is wordt besloten om ook de wisselende ploeg te verzorgen in de oude knusse brandweerkazerne (avro ook aanwezig) wissel net op tijd (10min onder)
Na een gehaast vertrek (sorry Frans en Mark) bereiken we na boodschappen en tanken Hoves.
We zijn royaal op tijd op het knusse kerkplein, en begroeten vele passerende ploegen.
Via de lange saaie weg bereiken we brandweer Asse in het donker, (maar inmiddels wel droog) Zoals elk jaar hier, alle mogelijkheden om lekker op te knappen.
De wisssel buiten Asse, is nog steeds onder het schema. (een moeilijke lange nacht volgt)
Inmiddels diep in de nacht, een kolere stuk met moeilijke wissels (stop en go), smalle wegen
ivm wegwerkzaamheden waar ale voertuigen/fietsers en lopers over moeten.
Bij de brandweerkazerne in Kruibeke op de markt, (ook hier gastvrij/gratis drinken) getekende gezichten, en het slaaptekort wordt zichtbaar, en spieren stram.
Na de altijd moeilijke Annatunnel, en omleiding voertuigen (kennedytunnel) welke probleemloos wordt genomen, kwam het loodzware havengebied, waar 2 volgeprakte voertuigen (stijve spieren) wachten op de PW op het kale lege terrein van Opel (B)
06.45u, precies op schema, inmiddels weer licht wordt in Ossendrecht met muziek het hemelbed en de kolensingel!!! gepasseerd, waardoor de juiste prikkel komt.
07.35u Bergen op Zoom wissel voor transp.bedrijf Huijbregts, waar beide ploegen de verzorging krijgen, en hun welverdiende douche kunnen pakken.
Besloten om St.Philipsland als verzorging over te slaan, om beide busjes hier te verzorgen.
Jammerlijk moet Loes tgv van een ontstoken achillespees de strijd staken, om toch te finishen.
Busje:2 op weg naar st Philipsland, met 3 lopers weert zich kranig, en komt ondanks een niet ingestapte fietser bijna 10min. onder schema door op de carpoolplaats.
09.50u Overleg met de vertrekkende ploeg met lopers op de fiets, om niet te forceren om de haringvlietbrug voor 12.00u te halen. Na Oude Tonge krijgt ieder de geest en gaat de beuk er in, waarna op 300m vanaf de brug het licht op rood springt, en de brug 10min. dicht blijft.
12.10 brug open, en nog steeds lopen we op schema.
Ad loopt Sjan tegemoet, en al lopend wordt besloten dat deze diesel alsnog lekker doordendert naar de Coolsingel, tot genoegen van het 3-tal wat hierdoor wordt opgepept.
De overigen bereiken via Ahoy met de metro de Coolsingel, waar de sfeer tot een hoogtepunt stijgt. Na het 1e pilsje ontdekken we het grote billboard met verwachte aankomsttijden,
En lezen team:32 14.59u, een glimlach verschijnt op de vermoeide gezichten.
14.45u we kijken in het vak met spanning, en plots dendert Erik door de fuik, en kunnen we Henk nog net bij de arm pakken, om samen met ons uitgelaten de finish te passeren,
waar de champagne knalt, tranen vloeien en gelukkig vallen we in elkaars armen.
Snel de medailles uitgereikt, en fotos gemaakt, waarna de welverdiende felicitaties van vrienden, familie etc.
Spannend wachten we op team:31, om ook hen welverdiend met enthousiasme toe te juichen.
Na de laatste klanken van Lee Towers (You never walk allone) snel met de metro naar Ahoy.
Hier blijkt de vermoeidheid, heel duidelijk in woord en gebaar.
In comite wordt besloten om richting Dussen te reizen voor de welverdiende rust,
om vrijdag 4 juni in “het Hof van Gelre” nog eens gezellig na te babbelen.
Evaluatie kleine commissie dinsdag 8 juni
Tribute night zaterdag 3 juli Ahoy kaarten a 4 euro bij Ad
Team 32 (gewogen naar vermogen)
Busje:1 Gezellig, bourgondisch en oppermachtig
Busje:2 Strijdvaardig en mentaal het sterkst, waarbij Loes niet van opgeven wou weten.
Hoofdbusje: Sterk door improvisatievermogen en samenwerking, bekend door routekennis
Ad Mulders TC 500km enthousiast coachend op de koelkast voor in de bus.
Hennie v Hooft CH Droge humor, goed gebekt, en reeds een contract voor 2005
Adrie Piels CH 2-eenheid met Henny, rustig en in voor een geintje.
Jan vd Wielen CT Bleef aandringen tot eten, en zorgzaam voor de inwendige mens,
met verrassingsmenu’s. uit de magnetron
Odet Thelen CT Fijn humeur, druk met koffie en thermoskannen en nuttig om de
zaken netjes te houden.
Maria Olivera CT Hand en spandiensten, en veel slapen of eindeloos kwebbelen.
Frans Vonk MC Rustig en vakkundig opgetreden, alsmede genietende van de zware elementen bij deze zware klus
Markv Liempd. MC Rustpunt en aanspreekpunt met goede adviezen voor met name lopers
Victor Molenaar CH1 Door ervaring in eerdere runs, genietend en positief sturend
Rea Vonk KL1 Vakkundig kaartlezer (kan Ad van leren) en genietend van de sfeer
Johan Oomen CH2 Gedurende de run steeds meer onder de indruk, en vakkundig sturend.
Gerard Schut KL2 Onmisbaar vakkundig, met oog voor alle zaken, ook bij moeilijkheden.
Tommiev Hooft L Keiharde mentaliteit, steeds weer soepel gekregen door de masseurs.
Jos Clement L Ondanks misselijkheid en klotsende maag, zich toch hervonden.
Stijn de Leeuw L Twijfelde in Parijs, maar was naar de haringvlietbrug niet te remmen.
Hans Koster L Nestor in de ploeg, genietend, en positief tot de laatste meter
Henk vd Kammen L Krachten goed verdeeld, en sterke wedstrijdmentaliteit
Erik Wolfs L Prima op tijd in vorm, en stuwende kracht in de ploeg.
Loes Pardoel L Ongelooflijke sterke inzet, en bereidheid om ervoor te gaan.
GeertJan Smit F Serieuze voorfietser, en genietend met emotie in Ossendrecht
Herman v Vliet F Benjamin, goede zanger, en gangmaker in het busje.
Maria Schoenmakers F Als ervaren loopster aanspreekpunt en aanjager in de ploeg (zingt)
Eddy Thelen F 1e lustrum als voorfietser, serieus met kennis van zaken op eigen fiets
Maartje v Osch F Bescheiden, maar genietend en tot het laats positief.
Chiel Pardoel F Serieus en bereid elke taak uit te voeren (denk aan het tussensprintje)